Az elektronikus beadványok beküldését követő értesítések
E tájékoztatás a 2018. január 1-jén és azt követően indult az OBH elnökének vagy a bíróság elnökének igazgatási hatáskörébe tartozó ügyekben (továbbiakban elnöki ügy) irányadó.
A fél, illetve képviselője a bíróságok részére megküldött beadványok kézbesítéséről Ügyfélkapujának, Hivatali Kapujának vagy Cégkapujának értesítési tárhelyére az alábbi értesítéseket kapja az Országos Bírósági Hivatal (OBH) informatikai rendszere, valamint a kézbesítési rendszer útján.
Bíróság részére megküldött beadványokkal kapcsolatosan a központi rendszer által küldött értesítések
1. Feladási igazolás
Az első értesítés a feladási igazolás, melyet az űrlap benyújtás támogatási szolgáltatás, mint kézbesítési rendszer automatizáltan küldi. A feladási visszaigazolás feltétele, hogy a beadvány az informatikai követelményeknek megfeleljen, amit ugyancsak a kézbesítési rendszer ellenőriz. A feladási igazolásban megjelölt időpontban kell a beadványt a bírósághoz megérkezettnek tekinteni.
Az igazolást a Központi Rendszer írja alá. Ez a vizsgálat a beadvány verziószámát nem ellenőrzi, mert ebben a szakaszban csak a KR boríték adatok informatikai sértetlensége kerül ellenőrzésre, az irat maga a központi rendszer üzemeltetője számára titkosított. Az egyes tárhelyeken az igazolás megjelenő adatai eltérhetnek.
2. Letöltési igazolás
A második értesítés a beadványának az Országos Bírósági Hivatal központi elektronikus tárhelyéről történő letöltésről tájékoztat. Ez azt jelenti, hogy a küldeményét az Országos Bírósági Hivatal sikeresen letöltötte az elektronikus tárhelyéről.
Az igazolást a Központi Rendszer írja alá. Az egyes tárhelyeken az igazolás megjelenő adatai eltérhetnek.
A Központi Rendszer által küldött valamennyi értesítés hivatkozási számként a fél által eredetileg beküldött beadványhoz tartozó befogadás-visszaigazolás számát (KR szám) tartalmazza, ezáltal az egyes értesítések könnyebben a beadványhoz köthetők.
Bíróság részére megküldött beadványokkal kapcsolatosan a bíróság által küldött értesítések
1. Automatikus válasz
Az Országos Bírósági Hivatal rendszere által küldött ezen értesítés a beadvány informatikailag nem megfelelő összeállítása esetében kerül kiállításra. Az értesítés minden esetben tartalmazza az informatikai hiba okát.
Ebben az esetben a beadványa bár benyújtásra került, azonban informatikailag nem dolgozható fel, mivel olyan súlyos hibában szenved, amely a bíróságok részére történő továbbítást megakadályozza.
Amennyiben az Országos Bírósági Hivatal rendszere a beadvány informatikai hibájáról értesíti, kérjük, beadványát az informatikai feltételeknek megfelelő módon újra nyújtsa be.
A bíróság által kiadmányozott irat értesítései
A bíróság által a félnek küldött kiadmányok is a fél Ügyfélkapujának, Hivatali Kapujának vagy a Cégkapujának az értesítési tárhelyére érkeznek. A kiadmány adatai között feltüntetésre kerül a bírósági irat érkezésének időpontja.
A kiadmányra történő kattintással a Központi Rendszer tértivevényt generál, amelyet mind a feladó bíróság, mind a címzett fél részére megküld.
A fél részére megküldött bírósági kiadmányokkal kapcsolatosan a központi rendszer által küldött értesítések
1. Átvételi lehetőség értesítő
A bíróság által megküldött értesítésekhez és kiadmányokhoz kapcsolódóan a Központi Rendszer az elektronikus tárhelyen történő elhelyezésről Átvételi lehetőség értesítőt küld.
2. Át nem vett dokumentumról értesítő
Amennyiben az értesítési tárhelyen elhelyezett iratot a címzett az elhelyezésétől számított 5 munkanapon belül nem veszi át, a Központi Rendszer a 6. munkanapon automatikusan értesítést küld a címzettnek az Ügyfélkapu, a Hivatali kapu, vagy a Cégkapu regisztrációnál megadott elektronikus levélcímére. Ez az értesítés az át nem vett dokumentum értesítő.
Ezen értesítés megküldésétől számítódik a kézbesítési vélelem beálltát eredményező 5 munkanapos határidő.
3. Letöltési igazolás
Amennyiben az értesítési tárhelyre megérkezett bírósági iratra rákattintva a dokumentumot megnyitja (letölti) a Központi Rendszer az irat letöltéséről – kézbesítettségéről – Letöltési igazolást küld mind a feladó bíróság, mind a címzett fél részére.
4. Meghiúsulási igazolás
Amennyiben az értesítési tárhelyen elhelyezett iratot a címzett az Át nem vett dokumentumról értesítő megküldését követő 5. munkanapon sem veszi át, a Központi Rendszer automatikusan igazolást állít ki a kézbesítési vélelem beálltának megállapíthatóságáról, amelyet mind a feladó bíróságnak, mind a címzett félnek megküld.
Fontos tudni, hogy ezen igazolás csak a kézbesítési vélelemhez szükséges idő elteltéről szóló igazolás, nem minősül a kézbesítési vélelem megállapításáról szóló bírósági határozatnak.
Egyéb értesítések
Amennyiben az értesítési tárhelyre értesítés vagy küldemény érkezett, arról a beadványt előterjesztő elektronikus levél formájában értesítést kap az Ügyfélkapu, a Hivatali kapu, vagy a Cégkapu regisztrációnál megadott elektronikus levélcímére.
Tájékoztatjuk, hogy az Ügyfélkapu/Cégkapu/Hivatali kapu használatával, működésével, beállításaival és hibáival, illetve a SZÜF felülettel és az iFORM technológiával kapcsolatos kérdéseire www.magyarorszag.hu oldalon találhat információt, illetőleg kérdéseit a 1818-as számon teheti fel (Telefonos elérhetőség külföldről: +36 1 550 1858).
A bírósággal történő elektronikus kapcsolattartást érintő technikai kérdéseiket az e-ugyintezes@birosag.hu e-mail címre szíveskedjenek megküldeni.