Elektronikus ügyfélkapu használatára bíztat és iratkarantént vezetett be a Szolnoki Törvényszék

A Szolnoki Törvényszék a koronavírus bírósági szervezeten belüli megjelenésének, szükség esetén terjedésének megelőzése érdekében nyomatékosan arra kér minden állampolgárt, hogy a rendkívüli ítélkezési szünet tartama alatt küldeményeiket elektronikus ügyfélkapun keresztül szíveskedjenek eljuttatni a bíróságnak.

Ha mégis a postai utat vagy a gyűjtőládákban történő elhelyezést választják, a küldeményt minden esetben zárt borítékban szíveskedjenek elhelyezni, és a borítékon jól láthatóan és olvashatóan szíveskedjenek feltüntetni a nevüket, az érintett ügy számát és a beadványuk tárgyát (pl. keresetlevél, ellenkérelem, fellebbezés stb.).

Egyúttal tájékoztatja ügyfeleit, hogy a bírósághoz nem elektronikus ügyfélkapun keresztül érkező küldemények bíróságra érkezésének napja változatlanul az a nap, amikor küldemény megérkezik. A küldeményeket azonban, az azokon esetlegesen előforduló kórokozók elleni védelem érdekében az érkezés napján 14 napos iratkaranténba helyezik. Így azok csak a bíróságra érkezést követő 14. napot követően kerülnek a bírósági iratba, és ily módon az ügyben eljáró bíró, bírósági titkár elé. 

 

Szolnok, 2020. március 19.

Szolnoki Törvényszék Sajtóosztálya